ANGAN - ANGAN MUSLIMAH KINI

Perempuan zaman sekarang bajet nak jadi macam Princess Anna Frozen.
Tidur terkangkang, 
Mulut ternganga berbuih,
Bangun pun lewat,
Dengan rambut serabainya,


Kononnya everyday is the happy day,
Joget-joget, nyanyi-nyanyi,
Dapat Prince Charming.


Tapi itu dalam cerita lah,
Yang realitinya,
Tidur terkangkang, 
Mulut ternganga berbuih,
Bangun pun lewat ,
Dengan rambut serabainya.


Bangun-bangun terus,
Cari phone,
Update status bersama selfie sekeping.

"Morning guys, muka baru bangun tidur, tanpa mekap >.< komen yang murni-murni je okay"

Yang jenis "Muslimah" pulak,

"Alhamdulillah bersyukur masih hidup dan dapat menghirup udara segara Allah"


Walhal gigi pun tak gosok lagi,
Subuh..? 
Aaaaahh.. 
Period.. 
Macam biasa lah.. 


Saya nak tanya,
Dengan cara korang macam ni,
Agak-agak boleh dapat ke "Prince Charming" tu..?


Dalam hati bukan main hebat,
Nak lelaki yang tak tinggal solat,
Nak lelaki kaki tahajjud,
Nak lelaki yang bertanggungjawab,
Nak lelaki yang gentleman tolong isterinya,
Nak lelaki yang serba boleh la katakan.


Macam mana saya tahu apa dalam hati korang..?


Dari post facebook..
Hari-hari korang dok update pasal bakal zauj bagai,
Kahwinnya tidak.


Ini angan-angan tinggi melampau,
Pastu bagi satu dunia tahu pulak tu,
Malu la sikit.


So point saya di sini, 
Be a good person to get the good person.


Kalau anda menjadi seorang yang baik,
Allah akan datangkan yang baik-baik lah nanti untuk anda.
Tak payah cari.


Nanti, 
Pergi depan cermin,
Tengok dri sendiri lama-lama,
Tanya diri sendiri,


"Apa yang aku nak sebenarnya..?"
"Apa tujuan aku dihidupkan oleh Allah..?"
"Macam mana cara aku akan dimatikan nanti..?"
"Dalam dalam keadaan baik, atau aib..?"

Terima Kasih Kerana Sudi Membaca Post Saya

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...