I'M HOT, SO PLEASE DON'T TOUCH ME



"I'm Hot"

Ramai yang pelik bila seorang muslimah yang lengkap menutup aurat sempurna dan berpurdah dilabelkan sebagai 'hot'.. Sebab istilah hot sering dikaitkan dengan hot chick yang seksi-meksi tu.. Hot yang dimaksudkan dalam gambar di atas adalah 'kepanasan api neraka'.. Maksudnya, jangan sentuh dia kalau tak nak merasa panas api neraka..


Anonymous : Lelaki yang pakai topeng Anonymous tu pula bagi menggambarkan seseorang yang tidak dikenali. Bila dah tak dikenali, secara automatik ia akan dilabel sebagai bukan mahram.. Maka haramlah bersentuhan antara bukan mahram.. Tengoklah gayanya seperti ingin menyentuh muslimah tersebut. 


"I'm hot.. So, please don't touch me because you are anonymous.. Not my husband.." 


Kadang-kadang, kita tengok perempuan yang lengkap menutup aurat itu masih tidak menjaga batas pergaulannya dengan lelaki bukan mahram.. Sebab itu wujudnya persepsi negatif masyarakat yang tak bertudung terhadap wanita bertudung.. Sebab itu juga wujudnya alasan tipikal wanita yang degil tidak mahu menutup aurat yang mengatakan,


"Bertudung tak semestinya baik" 


"Harap tudung je labuh, tapi perangai..?"


Kenapa perlu disalahkan tudung bila si pemakainya yang buat perangai..? Tegurlah si pemakai tudung, bukannya tegur tudung.. Mereka juga manusia biasa yang tidak terlepas daripada kesilapan.. Sekurang-kurangnya mereka dah terlepas dari azab siksa tidak menutup aurat.. Memang benar yang bertudung itu tak semestinya baik.. Tapi, orang yang baik pasti akan menutup aurat.. Sebab, tidak ada istilah baik bagi orang yang ingkar arahan PenciptaNya..

"Memakai pakaian sexy itu HOT, memakai purdah itu BEAUTIFUL, neraka itu HOT, syurga itu BEAUTIFUL"


Stranger man, still dare to touch..?

Terima Kasih Kerana Sudi Membaca Post Saya

1 comment:

Ave Ry Ave Ry said...

Subhanallah... it's a cute and beautifel blog really! Salam kenal dan salam ukhuwah ya ukhty (^_^)/

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...