JANGAN SEMBAH ISLAM, SEMBAHLAH ALLAH

Ada saja manusia, bermusuh musuhan disebabkan berlainan perjuangan, katanya, 


"Kau bukan perjuang Islam, kau perjuang bangsa bla3.."


Kadangkala kita tak sedar, kita terlalu mengagungkan perjuangan itu dan perjuangan ini, hingga bergaduh, berpukul dan sebagainya atas alasan Islam yang didukung oleh perjuangan tersebut.. Tapi kita tak sedar, bagaimana diri kita, adakah amalan kita seiring dengan semangat kita..? Adakah cara kita juga seiring dengan semangat perjuangan ini..?


Ada manusia, bangun subuh susah, pergi solat jemaah susah, pergi majlis ilmu susah, solat tunggang langgang, pendek kata, ibadahnya hancur sheikh.. Tapi, semangat kepartian Islamnya terlalu kuat.. Bercakap berkenaan perjuangan Islam itu ini dengan semangat sekali, tapi, hubungannya dengan Allah amat menyedihkan..


PS : Haha, renungan.. Semoga kita sembah Allah dan menjadi pendukung Islam yang bestari.. Sokonglah PAS, bukan sembah PAS.. Sookooooooonglah UMNO sekiranya UMNO mendukung Islam, tapi jangan sesekali sembah UMNO.. Haha.. SEMBAHLAH ALLAH.. Dan begitu jugalah parti-parti lain pun.. Saya teringat dengan satu post di satu page fb ni, dia kata, 'Sokong (PARTI) anda sesat, Sokong ISLAM anda benar.. 


Sama-samalah kita renung-renungkan dan bermuhasabah diri.. Post ini sama sekali TIDAK MEMIHAK kepada mana-mana parti.. Sekadar untuk bermuhasabah diri buat diri saya sendiri dan rakan-rakan FB..




Terima Kasih Kerana Sudi Membaca Post Saya

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...